two colleuges at the office

Hur vi arbetar: Trygghet och personlig service i fokus – en partner för livet

Vi tror på värdet av mänsklig kontakt och långsiktiga partnerskap, där vi blir en naturlig del av våra kunders ekonomiska och personliga resa, oavsett om det gäller företagsutveckling, privatkapital eller generationsskiften.

I en tid där digitalisering och automatisering präglar många branscher, erbjuder vi en kombination av personlig service och digitala möten där våra kunder kan dra nytta av det bästa från båda världar. För oss handlar framgång om att bygga relationer, skapa trygghet och ge våra kunder den personliga service de verkligen förtjänar och det gör vi i team med rådgivare från företagssidan tillsammans med rådgivare från Private Banking. 

Vi tror på värdet av mänsklig kontakt och långsiktiga partnerskap, där vi blir en naturlig del av våra kunders ekonomiska och personliga resa, oavsett om det gäller företagsutveckling, privatkapital eller generationsskiften.

“Vår ambition är att varje kund, oavsett om det är en företagare, lantbrukare eller privatperson, ska känna att de har ett helt nätverk av experter runt sig. Detta nätverk ger våra kunder möjlighet att fokusera på det de brinner för, exempelvis att driva sitt företag eller ta hand om sin gård, medan vi ser till att allt det andra fungerar. Vi tar ett helhetsgrepp om både den privata och företagsmässiga ekonomin och ser till att allt flyter smidigt, med ett öga på både detaljerna och den stora bilden”, säger Maria Ledberg, Privat Banking-rådgivare. 

Personlig service anpassad efter kundens behov

“Vi anpassar oss efter kundens unika behov och situation, och det är just den flexibiliteten som gör oss starka. För många av våra kunder är den personliga kontakten fortfarande ovärderlig, den ger en känsla av trygghet, förtroende och omtanke. Den personliga kontakten innebär att vi träffar kunderna ansikte mot ansikte och strävar vi alltid efter att ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen”, menar Carina Sylvan, Lantbruksrådgivare

“Vi tror på att ta oss tiden att sitta ner tillsammans, lyssna in och diskutera vad som är viktigt för varje kund. Denna traditionella, personliga service uppskattas stort, inte minst av dem som föredrar att göra affärer på ett mer direkt och handfast sätt. Samtidigt är vi medvetna om att flertalet kunder ofta har andra preferenser. De kanske föredrar digitala lösningar och smidiga distansmöten. Genom att vara flexibla och lyhörda för dessa önskemål kan vi erbjuda rätt lösningar oavsett om det är fysiska möten, telefonsamtal eller digitala möten via videolänk, vi ser till att varje kund får den service de förväntar sig – på sina villkor, säger Maria. 

two colleuges at the office

Tillgänglighet och återkoppling – vår framgångsnyckel

“En av de saker vi hör mest från våra kunder är hur viktig tillgänglighet och snabb återkoppling är. Att veta vem man ska kontakta, och att få svar när man kontaktar banken, skapar trygghet och stärker förtroendet” säger Carina. 

Det är ingen slump att vi satsar stort på just detta – det är en del av vår kärnverksamhet. Vi strävar efter att vara där när kunden behöver oss, med lösningar och rådgivning som är skräddarsydda för varje unik situation.

Tillgänglighet handlar dock inte bara om att finnas till hands vid telefonsamtal eller möten. Det handlar också om att vara proaktiva och följa upp på våra kunders affärer och situationer. 

“Vi arbetar kontinuerligt med att säkerställa att våra kunder är på rätt spår och att deras ekonomiska situation ständigt utvecklas i linje med deras mål och behov” säger Maria.  

Genom att regelbundet träffas och följa upp våra kunders affärer kan vi snabbt identifiera förändringar eller behov och agera därefter.

Att möta utmaningar och generationsskiften

Ett annat viktigt område för oss är att stödja våra kunder genom de stora förändringar som kan uppstå, både i deras företag och privatliv. Många av våra lantbrukskunder och företagare står inför generationsskiften – en process som kan vara både känslomässigt och praktiskt utmanande. Vi hjälper våra kunder att planera för framtiden och hantera de juridiska, försäkringsmässiga, skattemässiga och ekonomiska frågorna som uppstår när verksamheten ska gå över till nästa generation. Vi ser till att processen går smidigt och att allt sköts korrekt, så att både den äldre och yngre generationen kan känna sig trygga.

Carina berättar att hjälpa till med generationsskiften är en långsiktig process, som ofta tar flera år att genomföra. Därför är vi noga med att initiera samtal och diskussioner tidigt. Maria inflikar; Genom att etablera en relation med nästa generation i ett tidigt skede säkerställer vi att de känner till och förstår den finansiella planeringen 

Juridisk och ekonomisk trygghet för framtiden

I vår rådgivning ligger också ett starkt fokus på att skapa juridisk trygghet för våra kunder. I samarbete med juridiska experter hjälper vi till att upprätta testamenten, framtidsfullmakter och andra nödvändiga dokument. Vi säkerställer att våra kunders framtid och kapital hanteras på bästa möjliga sätt, både för dem själva och för deras anhöriga. Genom att ta ett helhetsgrepp över både den ekonomiska och juridiska situationen i den mån vi kan ger vi våra kunder ro att fokusera på det som verkligen betyder något – att leva sitt liv och driva sitt företag framåt.

two colleuges at the office

En nära partner för företagare och privatpersoner

Vi är stolta över att kunna erbjuda mer än bara finansiella tjänster. 

“Genom att vara en nära partner som aktivt engagerar sig i våra kunders liv och företag, kan vi erbjuda rådgivning som är både långsiktig och personlig. Det är inte bara en transaktion – det är en relation. Oavsett om det handlar om att optimera företagets kapital, säkerställa pensionen eller skapa trygghet för nästa generation, är vårt mål att vara en partner för livet” menar Maria och Carina. 

Vi bygger relationer som varar, med service som känns både personlig och professionell. Hos oss är varje kund unik, och vi skapar lösningar som verkligen gör skillnad. Genom att lyssna, anpassa oss och vara tillgängliga – oavsett om det är i ett traditionellt möte eller på en ridtur med en kund – ser vi till att vi alltid finns där när det behövs. Det är vår styrka, och det är det som gör oss till en framgångsrik partner för alla typer av kunder.

Slutsats: Långsiktighet, trygghet och närhet – så skapar vi framgång tillsammans med våra kunder.

Genom att erbjuda ett nära samarbete, med fokus på långsiktig trygghet och personlig service, kan vi ge våra kunder det de behöver för att fokusera på det som är viktigast för dem. Oavsett om det handlar om företagets tillväxt eller att skapa trygghet för familjen, står vi redo att hjälpa våra kunder genom hela livets ekonomiska och juridiska resor. Vi tror på relationer som varar, och vi arbetar ständigt för att vara den partner som våra kunder kan lita på – nu och i framtiden.