Skip to content

Mobilt BankID

  • Identifiera dig för att logga in, swisha eller deklarera.
  • Skriv under avtal, uppdrag med mera
  • Skaffa Mobilt BankID kostnadsfritt. 

 

Mobilt BankID är personligt. Det är en typ av legitimering, ett BankID, som du kan ha i din mobiltelefon eller surfplatta och därför alltid har med dig. 

Skaffa eller förnya Mobilt BankID

Vanliga frågor och svar

  • Behöver du förnya ditt Mobila BankID?
    Om du har fått en signal om att giltighetstiden håller på att gå ut eller om ditt Mobila BankID har spärrats behöver du förnya Mobilt BankID.

  • Behöver du skaffa Mobilt BankID till ditt barn?
    En förutsättning för att skaffa Mobilt BankID är att barnet först har ett Mobilt SäkerhetsID. Sen skaffar du Mobilt BankID till ditt barn. BankID för barn och unga

 

BankID datorn

Letar du efter information om andra former av BankID? 

Utökat BankID - utökad användning av Mobilt BankID

Nya betalningsmottagare och höjd Swishgräns

För att kunna lägga till nya betalningsmottagare, autogiron eller höja Swish-gränsen behöver du en så kallad utökad användning av Mobilt BankID. Utökat BankID aktiverar du med Digital ID-kontroll (pass/nationellt ID), dosa eller kodkort.

Mobilt BankID - bra att veta

Kostnadsfritt Mobilt BankID

Du betalar inget för att skaffa Mobilt BankID. Det enda som kan tillkomma är kostnaden för eventuell datatrafik när du använder tjänsten.

Mobilt BankID - en värdehandling

Det är viktigt att komma ihåg att Mobilt BankID är en personlig värdehandling, precis som ditt pass och ditt körkort. Mobilt BankID är en e-legitimation och ska alltid behandlas på ett säkert sätt, lämna aldrig ut dina uppgifter till någon.

Illustration: dokument

Hjälp med BankID?

Om du vill få hjälp med BankID är du välkommen att chatta med vår virtuella assistent eller ringa oss.

Illustration: Person med headset och dator