"Det mest uppskattade är den personliga rådgivaren och snabb tillgänglighet."

- Tillsammans med relation och snabb tillgänglighet värdesätter kunderna även kvaliteten på produkterna och de förmåner som erbjuds, säger Wilmer, premiumrådgivare i Enköping, när vi ställer frågan om vad Premiumkunder uppskattar mest med tjänsten rådgivningstjänst Premium.

"Det handlar om att ge dig som kund det lilla extra när det kommer till både ekonomisk avkastning och personlig kontakt."

man ler mot kameran i bankmiljö

Kan du berätta vad rådgivningstjänst Premium innebär?

- Absolut, det är en exklusiv tjänst som erbjuder våra privatkunder en rad förmåner och personlig service. Det handlar om att ge dig som kund det lilla extra när det kommer till både ekonomisk avkastning och personlig kontakt. Som premiumkund får du en personlig rådgivare med stor kunskap och som hjälper dig att ta fram en finansiell plan för att få din ekonomi att växa på ett sunt och hållbart sätt.

Vilka specifika förmåner ingår i Premium?

Bland annat ger Premiumkontot bättre ränta på ditt sparande, vilket innebär att dina sparpengar tryggt kan växa snabbare. Vi erbjuder också fasträntekonton på olika löptider med ännu förmånligare räntevillkor. Utöver detta har du rätt till 20 minuters kostnadsfri juridisk rådgivning varje år och 5% rabatt vid upprättande av juridiska handlingar som till exempel samboavtal, testamente och framtidsfullmakt.

Är du intresserad av att få en presentation av en Premiumrådgivare?

Våra rådgivare hjälper dig utifrån dina behov och din ekonomiska situation.

Det låter som fantastiska förmåner! Finns det något särskilt som du tycker är viktigt?

Ja, det som jag personligen tycker är allra viktigast är tillgången till din personliga rådgivare. Som premiumkund har du en och samma kontakt som du enkelt kan boka tid för möte med både på kontoret eller digitalt via Teams, ringa direkt till och skicka meddelanden till via internetbanken. För enklare ärenden är det ju också skönt med förtur i kön till personlig service via telefonbanken.

En hel del av våra Nyckelkunder överväger uppgradering till Rådgivningstjänst Premium. Vad skulle du säga är skillnaden mellan de olika kundpaketen?

Den stora skillnaden är den personliga servicen och planen av behovsanpassad rådgivning, och så de förmåner som kommer med Premiumpaketet.  Prisskillnaden på 126kr/månad, mellan Nyckelkundpaketet som kostar 39 kronor per månad och Premiumpaketet som kostar 165 kronor per månad motsvarar ungefär en utelunch i månaden och den kan det ju vara värt att avstå för att få en personlig rådgivare och förmånligare banktjänster än de  grundläggande som ingår i Nyckelkund.

Hur upplever kunderna den här personliga kontakten?

Många av våra kunder uppskattar verkligen möjligheten att kunna ha en direkt dialog med sin personliga rådgivare. Vi ser ofta att våra kunder upplever detta som en ovärderlig investering i deras ekonomiska trygghet och framtid. De extra förmånerna kan faktiskt leda till besparingar och förbättrade finansiella beslut över tid.

Är det några andra specifika förmåner som sticker ut?

Ja, vi erbjuder även 20% rabatt på SAK-försäkringar, bolån utan uppläggningsavgift samt prenumerationer på nyhetsbrev med relevant information.