Meny
Våra tjänster
Låna pengar
Kort och betala
Spara och placera
Pension
Försäkringar
Familjejuridik
App, internetbank och BankID
Händelser i livet

Träffa oss var du vill

Efterfrågan på distansrådgivning, via Teams, har ökat och många bankkunder ser fördelar med sparad restid och att själv bestämma plats för ekonomisk rådgivning. Målet med vår satsning på digitala rådgivare är att ge värdeskapande rådgivning till dig som enbart väljer att träffa oss digitalt.

 

- Hos oss på Sparbanken är det du som kund som själv väljer hur och när du vill träffa oss, säger Mattias Lahdosson, avdelningschef för Digital Banking. Vår nya avdelning är en lösning där vi anpassar oss efter våra kunders önskemål och skapar större möjlighet att ge ekonomisk rådgivning på distans via videomöte på Teams och telefon.

 

Vad är ett Teamsmöte?
Så här fungerar ett rådgivningsmöte Teams hos Sparbanken


- Det känns viktigt att skapa en grupp rådgivare som specialiserar sig på bra digital kundvård när vi ser att fler och fler kunder väljer att endast kontakta oss digitalt. Vi vill vara ett bankalternativ som erbjuder både fysiska och digitala kundmöten, säger Sparbankens vd Magnus Bromark.


Vad gör Digital Banking?
Sparbankens digitala rådgivare ger privatkunder digital rådgivning inom privatekonomi som bolån, sparande/pension, försäkringar m.m. De digitala rådgivarna nås på vanligt sätt, via meddelande i internetbanken och appen, via e-post eller telefon.

 

Så får du tillgång till våra digitala rådgivare

- Kunder som väljer att kontakta banken den digitala vägen, det vill säga via internetbank, app, hemsida och telefon-/videosamtal, ska självklart få samma goda service som de kunder som väljer att fysiskt besöka banken, fortsätter Magnus Bromark.

 

Boka ett digitalt rådgivningsmöte här eller skriv ett meddelande till oss i din internetbank eller Sparbanksappen.